Eller, var det hunden? Vi tror på det förstnämnda! Mössan är nästintill obligatorisk i Nordens klimat och nästan alla äger värmande, moderiktiga och varierande huvudbonader. Då mössan har förmågan att värma en hel kropp, så är det inte så konstigt att den är så populär. Vad som däremot är konstigt, är att företag fortfarande inte snappat upp den briljanta idén att sprida sitt varumärke på den!

Lite kort om mössan

Mössan är ett naturligt plagg i de flesta människors garderob. Men under en längre period innan 1800-talet så var det en lågstatussymbol som användes av kvinnor, barn och bönder. Men under de senaste 200 åren så har mössen blivit ett standardplagg som kan symbolisera både makt, kallt väder och trendighet. Titta bara på Zalandos utbud av mössor; En riktig skattgömma av trendiga och funktionella mössor.

Mössans olika skepnader

När man säger “mössa” tänker alla på olika saker. Och med all rätt. Mössan är mångsidig och kommer i varierande skepnader. Om du vill placera din logga på en mössa så kan du besöka Printoz för hitta din perfekta mössmodell. Beroende på årstid och plats så passar olika mössor för olika ändamål, vilket teoretiskt sett innebär att du kan införskaffa ett helt lager av mössor för alla möjliga syften och väderlekar. Helt perfekt! Du kan till och med låta dina anställda själva välja sin personliga favorit, för att öka sannolikheten av mössornas användning.

Mössans möjligheter

Ja, mössan har alltså onekligen potential. Den kan hålla kroppen varm, den kan vara en statussymbol, den kan vara en trendsättare och den kan vara informativ. Därför har många företagare redan börjat använda knepet av att placera sin personliga logga på mössor för att sprida sitt varumärke. Och man vill ju inte vara den som är den – så håll dig aktuell och tidsenlig du med, och påbörja din resa för ett synligare varumärke redan idag!